Auteur Topic: The Amazing Race 5  (gelezen 13209 keer)

Offline Terloops

  • Forumlid
The Amazing Race 5
« Gepost op: 9-10-2011, 13:08:30 »
Ik ben nu seizoen 5 aan het kijken (zie post verderop voor de teams).

Bijna had een team een dag voorsprong. Heel veel geluk met vliegtuigen en dan meteen die leg de Fast Forward gebruikt. Vraag me af of de organisatie ingrijpt als een team zo vroeg in de race een dag voorsprong pakt. Zijn daar regels voor? Ze proberen vaak dmv vliegtuigen en openingstijden de pack weer bij elkaar te krijgen. Maar als je een dag voor ligt heb je daar geen last meer van.

Heel erg jammer dat de cousins eruit lagen. Die laywer van de 2 was stiekem best wel goed. Zeker in het vinden van betere vluchten en in het verstoppen van die informatie voor de andere teams. Kan me best voorstellen dat zij zich zo gedraagt omdat andere teams haar toch slecht behandelen.

In die aflevering dat ze door de woestijn reden, reed het eerste team een vlag omver. De teams erna hadden toen moeite om de weg te vinden. Geeft dat geen penalty als je de routemarkers zoek maakt? Nu was het niet zo! In dat geval kan je het beste alle routemarkers omver rijden. Of beter nog ze gewoon meenemen zodat ze er niet meer zijn.

Ik ben bang dat het team met die gevaarlijk gek gaat winnen, maar er is nog hoop...
« Laatst bewerkt op: 12-10-2011, 00:34:33 door Terloops »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Amazing Race 5
« Reactie #1 Gepost op: 9-10-2011, 20:06:41 »
Ik weet echt niet meer wie de kandidaten dit seizoen waren. Kun je even de kandidaten opnoemen. Gevaarlijke gek? Is dat toevallig Jonathan ofzo? Die was echt heel erg eng.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: The Amazing Race 5
« Reactie #2 Gepost op: 9-10-2011, 20:35:22 »
Ojah dit was met charla en mirna.  Verschrikkelijk mensen!

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: The Amazing Race 5
« Reactie #3 Gepost op: 10-10-2011, 11:41:10 »
Je hebt gelijk. Is handiger als ik bovenin even een lijstje maak met de deelnemers. Weet iedereen die het gezien heeft meteen weer over wie ik het heb.
Zal ik doen zodra ik thuis ben en naar de intro kijk. Als ik nu op internet ga zoeken word ik zeker weten gespoild met de winnaars :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Amazing Race 5
« Reactie #4 Gepost op: 11-10-2011, 11:03:26 »
Ojah dit was met charla en mirna.  Verschrikkelijk mensen!

Waren dat die twee die steeds Phil gingen lopen knuffelen als ze binnen kwamen?  ;D

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: The Amazing Race 5
« Reactie #5 Gepost op: 11-10-2011, 11:13:44 »
Waren dat die twee die steeds Phil gingen lopen knuffelen als ze binnen kwamen?  ;D
jah, charla was volgens mij die lilly putter. Die hadden zo'n attitude van 'je mag ons niet zielig noemen' maar ondertussen gebruikte ze wel hun nadeel telkens als excuus. Tenminste dat ik was ik me er van kan herinneren :P

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: The Amazing Race 5
« Reactie #6 Gepost op: 11-10-2011, 15:51:48 »
@mloesje: ja
@vieffan: ja

Toch hadden ze wel skills, nou ja iig Mirna. Die ander was inderdaad goed in zielig doen bij de airport balie door te zeggen dat je een emergency hebt en een dokter nodig hebt. Maar ook dat is wel een skill eigenlijk.

Ik zag net in een voorzichtige google query (ben altijd bang voor grote spoilers) dat ze ook in een Allstar versie hebben meegedaan.

Je kon wel merken dat Phil dol op ze was. Toen ze eruit vlogen had Phil zelf een brok in de keel en kon hij nauwelijks uit zijn woorden komen.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: The Amazing Race 5
« Reactie #7 Gepost op: 11-10-2011, 23:50:02 »
Zoals beloofd

De teams zijn:

Brandon & Nicole (jong stel. krullebol en lang donker haar. weigeren hun haar af te scheren voor fast forward. Moesten het 1 leg doen zonder geld)
Marshall & Lance (2 wat dikkere broers)
Charla & Mirna (dwerg, cousins. De dwerg heeft doorzettingsvermogen, maar is traag als ze moeten lopen/rennen)
Chip en Kim (donker, hij grote vent met kale kop. Leuke mensen)
Kami & Karli (blonde twins, athletisch (ik vond ze) weinig sympathiek. Wie noemt zijn kinderen nou zo? Moesten het 1 leg doen zonder geld)
Colin & Christie (fanatiek, hij een gevaarlijk gek. Wordt bijna opgepakt als hij taxichauffeur weigert te betalen)
Bob & Joyce (Ouder echtpaar die elkaar vond via internet)
Dennis en Erika (Jong, wat valt er eigenlijk nog over deze te zeggen?)
Jim & Marsha (hij militair, oud, zij dochter, rood haar. Hij verwondde zijn knie tijdens de start op de pier)
Alison & Donny (jong, zij blond, hij aziatisch. Ze noemt hem steeds een domme sukkel)
Linda & Karen (bowling moms, sympathiek. Moesten een leg zonder geld doen)

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: The Amazing Race 5
« Reactie #8 Gepost op: 13-10-2011, 00:04:15 »
Die scene met Colin in zijn eentje achter een dolle os aan terwijl zijn vriendin niet vies wil worden en aan de kant blijft, is een van de leukste fragmenten TAR die ik gezien heb.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: The Amazing Race 5
« Reactie #9 Gepost op: 13-10-2011, 00:05:07 »
Net de finale gezien.

Waarom krijg ik zo´n deja vu gevoel met S07 ? :)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: The Amazing Race 5
« Reactie #10 Gepost op: 22-05-2013, 19:06:24 »
Die scene met Colin in zijn eentje achter een dolle os aan terwijl zijn vriendin niet vies wil worden en aan de kant blijft, is een van de leukste fragmenten TAR die ik gezien heb.

Wat een irritante eikel was dat zeg. Ik heb net dit seizoen gekeken: gelukkig echt superleuke winnaars, maar die Colin is een van de irritantste deelnemers van de seizoenen die ik heb gezien. Ik vond Charla & Mirna wel grappig: verrassend goed (ze spraken allerlei talen) en ik vond het ook wel geinig hoe ze die andere typisch Amerikaanse koppels vol fotomodellen tegen zich in het harnas jaagden. En die Bowling Moms waren ook leuk.

Behalve Colin vond ik ook het overdreven christelijke duo Brandon en Nicole strontvervelend: aan één stuk door gezemel dat alles in Gods handen is. Als er een God bestaat, waarom zou hij zich dan druk maken om de prestaties van twee Texaanse fotomodellen in de Amazing Race? Heeft hij echt niets beters te doen?

En die twee broers, Marshall en Lance, lieten gaven een paar keer blijk van nogal ziekelijk Amerikaans-nationalistische denkbeelden. Op een gegeven moment (ik weet niet meer in welk land) zeiden ze bijvoorbeeld dat er alleen maar 'useless foreigners' waren... Dit seizoen viel sowieso op door af en toe behoorlijk onbeschoft gedrag tegen de locals. Bijvoorbeeld ook in Kenia/Tanzania, van de kant van Brandon & Nicole en ook Colin & Christie.

O ja, en wat zijn ze allemaal dom met geld! Ze betalen honderden dollars voor hele korte ritjes met taxi's in straatarme landen...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The Amazing Race 5
« Reactie #11 Gepost op: 23-11-2015, 03:15:14 »
Deze nu ook gezien :). Erg leuk seizoen omdat het veel uitgesproken karakters had. Charla en Mirna waren leuke villains om te hebben. Ik was wel tegen ze, maar tegelijkertijd zorgden ze wel voor hele goede momenten waardoor ik het jammer vond dat ze afvielen. Hun rivaliteit met de all american couples, de broers die langs hun rijden en roepen "BITCH"! was geweldig en hun sneaky gedrag was super.

Evenals Collin en Christie. Ze waren zeker irritant, maar dat ze uiteindelijk verloren maakte het weer goed. Ze zorgden ook voor goede tv, met het bijna gearresteerd worden in Afrika, zijn ontploffingen (indd bij de oa de oss).

De Bowling Moms vond ik wel sympathiek, de stem van Linda was soms lichtelijk irritant om te horen, maar ach je kan niet alles hebben ;D. Ze waren wel super sterk en ik vond het jammer dat ze de finale niet haalden.

Blij met de winnaars, was de beste optie uit de laatste 3 omdat ze sympathiek waren en het spel echt speelden. Wat KD zegt, Brandon en Nicole werden super irritant met hun "het is in gods handen" gedoe. En dan ook nog zo naïef zijn in de finale. Ze wachten op het bootje en vragen Chip of het de goede vlag is. Wanneer die liegt, worden ze boos. pfffff

Wat me wel opviel was dat de kandidaten fanatieker leken dan eerdere series ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human