Auteur Topic: The Amazing Race 18: Unfinished Business  (gelezen 16355 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
The Amazing Race 18: Unfinished Business
« Gepost op: 20-02-2011, 15:50:44 »

The Amazing Race 18: Unfinished Business

In deze achttiende reeks krijgen 11 duo's een tweede kans in de race. Hij heet Unfinished Business omdat de teams in vorige reeksen zo dicht bij de overwinning kwamen, maar het om de één of andere reden toch niet gehaald hebben. Bijvoorbeeld Zev & Justin die gediskwalificeerd werden omdat ze hun paspoort kwijt raakten of LaKisha en Jennifer die in een slechte timing tijdens de race naar de Pit Stop nog even snel naar de wc gingen en daardoor laatst eindigden en geëlimineerd werden.

Omdat deze teams al ervaring hebben in de race, zijn de Roadblocks en Detours dit seizoen extra moeilijk gemaakt.

Bezoek snel onze The Amazing Race 18: Unfinished Business pagina om de kandidaten en een promo te zien.

De reeks start vanavond in de US en zal morgen vast wel ergens te downloaden zijn.

Offline Aikaturbo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Amazing Race 18: Unfinished Business
« Reactie #1 Gepost op: 21-02-2011, 15:07:36 »
Voor iedereen die het volgt, of wil volgen zal ik proberen een kleine samenvatting van elke aflevering te plaatsen, mits dat gewaardeerd wordt :).

Aflevering 1: Head Down and Hold On

Te zien:
http://www.cbs.com/primetime/amazing_race/video/?pid=PqjZ1lynEiY3aCmNfG59b9PI4dlpegIz&vs=homepage&play=true (Officiele site CBS,je moet wel op een Amerikaans IP-adres zitten)
http://www.megavideo.com/?d=J9PIL8UO (megavideo, mag je geloof ik maar 45 min per keer kijken)
http://www.icefilms.info/ip.php?v=126516& (Icefilms)
Kortom, je moet er wel 10 minuten geduld voor hebben om The Amazing Race te kunnen volgen, maar dan heb je ook wel de beste reality show ter wereld.

In aflevering 1 zijn we voorgesteld aan alle teams, en krijgen we te zien waar het de vorige keer mis ging, dit zijn de teams, relatie, en hoe ze de vorige keer zijn geëindigd:
          o Ronald & Christina Hsu, father & daughter, 2nd place
          o Kent Kaliber & Vyxsin Fiala, dating goths, 5th place
          o Margie & Luke Adams, mother & son, 3rd place
          o Amanda Blackledge & Kris Klicka, engaged (dating in Season 14), 8th place
          o Jaime Edmondson & Cara Rosenthal, former cheerleaders for the Miami Dolphins, 2nd place
          o LaKisha "Kisha" & Jennifer "Jen" Hoffman, sisters, 4th place
          o Mel & Mike White, father & son, 6th place
          o Zev Glassenberg & Justin Kanew, best friends, 9th place
          o Herb "Flight Time" Lang & Nate "Big Easy" Lofton, Harlem Globetrotters, 4th place
          o Jet & Cord McCoy, brothers & cowboys, 2nd place
          o Gary & Mallory Ervin, father & daughter, 6th place
(bron: wikipedia)

Deze aflevering was anders in elkaar gezet dan vele voorgaande afleveringen van The Amazing Race. Het was namelijk het eerste deel van de eerste 'leg' van de Race. Het volgende deel van de leg zal in de tweede aflevering te zien zijn. Wel werd er een pitstop (eindpunt) bereikt in deze aflevering. Daarna werd de race echter voortgezet door alle kandidaten, in plaats van dat het ook echt een eindpunt was.

Bijzonderheden in deze aflevering:
1e opdracht: De kandidaten moesten in een veld van papieren vliegtuigjes de Queensland And Northen Terriroties Air Services vinden (QANTAS). Nadat de teams dit vliegtuigje hadden gevonden en ingeleverd bij Phil kregen ze hun eerste clue en begon de race. De eerste acht teams zouden op het eerste vliegtuig gezet worden, de andere drie teams zouden 90 minuten later landen. Echter liep dat even anders omdat een man aan boord van het eerste vliegtuig een hartaanval kreeg, en dit vliegtuig een achterstand op liep.

2e opdracht (roadblock): Australië, ga naar Oceanworld, Manly, en zwem met haaien, op zoek naar een kompas met vlaggen en letters.

3e opdracht: Ontcijfer de vlaggencode met het kompas naar de volgende clue.

4e opdracht: ren naar de zeilhaven en zeil naar een boei met de volgende clue.

5e opdracht: Haast je naar de pitstop. Het eerste team dat aankomt krijgt een express pass, waarmee een volgende hindernis naar keuze overgeslagen mag worden.

Dit was de volgorde aan het eind van de aflevering:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2011, 15:11:13 door Aikaturbo »
New England? How do you call your foot? New Hand?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: The Amazing Race 18: Unfinished Business
« Reactie #2 Gepost op: 21-02-2011, 15:48:16 »
Leuke aflevering. Erg leuk dat de kandidaten geen introductie meer nodig hadden en dus gelijk aan het spel begonnen kon worden.
Er zijn zeker weer een aantal geweldige teams!
mijn favorieten zijn:

Ronald & Christina
Kent & Vyxsin
Margie & Luke
Zev & Justin
Jet & Cord
Gary & Mallory

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Amazing Race 18: Unfinished Business
« Reactie #3 Gepost op: 3-04-2011, 17:57:51 »
Het lijkt één van de leukere seizoenen te worden. ::ok::
Nog even niks.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: The Amazing Race 18: Unfinished Business
« Reactie #4 Gepost op: 27-04-2011, 23:27:29 »

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: The Amazing Race 18: Unfinished Business
« Reactie #5 Gepost op: 27-04-2011, 23:31:24 »
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van road blocks en Detours die vrijwel geen tijd kosten (zoals het schoorsteenvegen). Er kan dan geen verschil optreden en kunnen ze de opdracht net zo goed weglaten.


p.s. Wordt TAR op maandag uitgezonden?
« Laatst bewerkt op: 27-04-2011, 23:33:05 door Terloops »

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: The Amazing Race 18: Unfinished Business
« Reactie #6 Gepost op: 28-04-2011, 11:51:15 »
p.s. Wordt TAR op maandag uitgezonden?

Op zondagavond, maar maandag op usenet  ::tandpastasmiley::

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: The Amazing Race 18: Unfinished Business
« Reactie #7 Gepost op: 28-04-2011, 23:51:01 »
Die 2 'best friends' doen het redelijk goed. Ik zou ze als ik dat niet gezien had weinig kans toe dichten omdat ze af en toe toch als retards over komen.

Ik had mijn geld op de cowboy gezet, maar die gasten maakten toch te veel rare fouten (met vliegtuigen) en hadden gewoon niet door dat je de rest soms ook nodig hebt om sneller door een challenge te komen (maw voorgezegd worden).

Wie ik nu tip? Always bet on black!

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: The Amazing Race 18: Unfinished Business
« Reactie #8 Gepost op: 3-05-2011, 21:34:28 »
Nou dat was dus een goede tip van mij vorige week :)

Blij dat die oliedomme goths eruit liggen. Alhoewel die zorgden wel voor een hoop (leed)vermaak :)

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: The Amazing Race 18: Unfinished Business
« Reactie #9 Gepost op: 4-05-2011, 10:17:34 »
Blij dat die oliedomme goths eruit liggen. Alhoewel die zorgden wel voor een hoop (leed)vermaak :)
Een zucht van verlichting. Dat was mijn reactie toen ze een time-penalty kregen, en de twee vrienden, Zev & Justin, toch nog als een-na-laatste konden inchecken.

Dat grietje, Vyxsin, was in deze serie nog wel te hebben. Kreeg bijna medelijden met haar. Je zou maar zo'n vriend hebben als Kent. Wat een zelfingenomen, kleinzerig, lichtontvlambaar mannetje. Voor de serie waren ze een "kleurrijk" koppel, maar ik had weinig compassie met dit mannetje.

Volgende week de finale alweer. Wie gaat deze race winnen. Maakt mij niet zoveel uit. Alle vier overblijvende koppels zijn goede racers en prettig in de omgang met de andere koppels. Een lichte voorkeur gaat uit naar de Globetrotters. Komen iedere keer goed terug uit een bijna uitzichtloze positie.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: The Amazing Race 18: Unfinished Business
« Reactie #10 Gepost op: 9-05-2011, 18:20:53 »
De winnaar is 1 van de 2 teams geworden die ik het sterkste achtte.

Blijft wel de vraag waarom zwarte mensen zo vaak slecht zijn in zwemopdrachten. Ondanks dat witte mensen een voordeel hebben bij zwemmen (qua snelheid -> groter bovenlichaam tov de benen) verklaart het niet dat ze vaak helemaal niet kunnen zwemmen. Misschien naar scholen geweest waar het geen onderdeel van de opvoeding was?


Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Amazing Race 18: Unfinished Business
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2012, 17:11:30 »
Een leuk seizoen. Met bijna alleen maar leuke koppels. De weinige koppels waar ik niet zoveel mee had, vlogen er al snel uit. Behalve misschien Zev en Justin, maar die ging ik ook steeds leuker vinden. Kent en Vyxhin vond ik in hun eerste seizoen echt heel leuk, maar dit seizoen door al dat geruzie vond ik ze een stuk minder leuk. Hoewel het wel grappig was, hoe ze elke aflevering zeiden dat ze nu zo kalm en zo waren, om dan na vijf minuten weer in de stress te schieten.  ;D

Een finale met alleen maar leuke koppels. En uiteindelijk ook nog hele goede winnaars, die het geld waarschijnlijk ook het beste konden gebruiken.  ;) Kortom een top seizoen.

Enige minpuntje was misschien dat ze wel heel lang in Azië bleven hangen dit seizoen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The Amazing Race 18: Unfinished Business
« Reactie #12 Gepost op: 14-11-2023, 10:50:59 »
Het heeft even geduurd maar heb deze gezien hoor ::rofl::. Ik heb echt een lange run gehad toen ik begon met kijken en toen seizoen 1 t/m 17 bijna achter elkaar gekeken. Precies toen ik bij dit seizoen aankwam werd ik een beetje TAR moe. Wat uiteindelijk ook niets met het seizoen te maken blijkt hebben, want nu ik alles gezien heb is het echt een leuk sterk seizoen waarin genoeg is gebeurd ;D.

Het scheelde dat al mijn minst favoriete teams er achter elkaar uitvlogen in het begin en de rare casting zo goedgemaakt werd. En daarmee bedoel ik voornamelijk dat Kris & Amanda terug mochten komen (wie?) en dat er 5 koppels uit seizoen 14 kwamen, wsl één van de minst sympathieke casts van de seizoenen van dat tijdperk imo. Maar gelukkig lagen die er dan ook lekker snel uit.

Ik vond de goths persoonlijk wel super vermakelijk. Halverwege zaten we van hmmm zijn hun nu de villains van dit seizoen? In ieder geval super vermakelijk hoe all over the place ze waren in alle afleveringen ::bravo::. Winnaars waren ook leuk ::bravo::. Op naar volgend seizoen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human